Gratis blommor

Möjligheten att bygga och skapa en trädgård begränsas ibland av ekonomiska förutsättningar. Det påståendet behöver inte nödvändigtvis vara sant. Med kunskap är det säkert möjligt att skapa en trädgård av nästan ingenting men det förutsätter just det; kunskap. När jag rör mig i blogglandet blir jag ibland avundsjuk på det arv en del av er har fått med er i form av just kunskaper om odling och växlighet. Själv bär jag inte med mig något sådant arv. Alls. Jag får därför skapa mitt eget.

IMG_0858

I en sandlåda i det område där jag bor hade lammöron spridit sig. Jag vet inte än om jag tycker om lammöronens blommor men det är något med de där luddiga bladen som är nästintill oemotståndligt. På lördag är det dags för höststädning i området och då kommer de där lammöronen att rensas bort. Jag tog därför helt sonika en spade, grävde upp några och planterade i två av rabatterna.

IMG_0854

Jag hoppas de ska trivas. Gratis känns gott!

Kommentera

